marți, 9 februarie 2016

Mansfield Park 1999 - Soleá Canon




Le 9 fevrier 2015

Mardi. J'ai revu une autre version d'un des romans de Jane Austen, Mansfield Park. C'était dimanche. Je suis encore sous le charme. Quand j'ai lu le roman, je l'avais trouvé exceptionnel, malgré l'inconsecvence dans la patience avec laquelle l'écrivain s'était occupée de différentes parties du sujet, un peu superficiellement, hâtivement et insuffisement résolu le dénouement, par exemple.

Les acteurs sont parfaits:Jonny Lee Miller, Frances O'Connor, mis en scène par Patricia Rozema. Jane Austen serait contente, je crois. 

Marți. Am revăzut încă o versiune a unuia dintre romanele lui Jane Austen, Mansfild Park (Familia de la Mansfield Park-titlul în română). Asta s-a întîmplat duminică. Sînt încă fermecată. Cînd am citit romanul, mi s-a părut excepțional, în ciuda inconsecvenței cu care scriitoarea s-a ocupat de diferite părți ale subiectului, un pic superficial, grăbit și insuficient rezolvat deznodămîntul, de exemplu.


Actorii sînt perfecți:Jonny Lee Miller, Frances O' Connor, regizor Patricia Rozema. Jane Austen ar fi mulțumită.


   

15 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Mai nou îmi plac filmele și actorii englezi. Sînt...altfel. Mai liniștiți. Nu vor cu tot dinadinsul participarea ta. Nu sînt surse de stres, sînt interesanți.

      Ștergere
  2. Mie mi-a placut cealalta varianta, mai putin explicita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru comment și bine ai venit între cititorii mei. Sper să pot vedea și eu versiunea cu Billie Piper în rolul Fanny Price, e un film mai nou, nu știu.

      Ștergere
    2. Actrita principala este lipsita de farmec in noua versiune, dar...zic eu ca respecta cartea cat de cat.

      Ștergere
    3. Ah, da? Abia aștept să am ocazia s-o văd! Merci.

      Ștergere
  3. Bună. Va felicit pentru consecvență acestui interesant blog. Cu drag, Mela.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună. Va felicit pentru consecvență acestui interesant blog. Cu drag, Mela.

    RăspundețiȘtergere
  5. Și mie îmi plac filmele englezești,a ctorii englezi.

    Nu am văzut filmul, mi l-am notat să-l văd. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru comment. Chiar filmele gen Miss Marples sînt mai faine ca altele cu subiect polițist...

      Ștergere
  6. nu l-am vazut, o sa retin, multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toate ecranizările după romanele lui Jane Austen, pentru mine sînt irezistibile. Pot să le revăd sau să le recitesc cu plăcere.

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. Nuuu. Mulțumesc. Îmi doresc una dintre ele, măcar una în engleză. Te pup,

      Ștergere