luni, 11 aprilie 2016

Iuliana Herțeg et Mansfield Park

Le 11 avril 2016

Lundi. 2h46. Je ne peux pas dormir. Je m’avais souvent proposé d’expliquer mon ...apétit pour les films anglais, mais je n’ai pas eu l’oportunité et puis le sujet est tellement vaste . Il est difficile de dire beaucoup dans peu de mots.
Le dernier que j’ai vu, Dr Foster, a tombé parfaitement sur mon état d’esprit avec un traître comme le mien, ici chez moi.

Miss Marple est le personnage des épisodes d’après les romans d'Agatha Christie, Hercule Poirot aussi. Des films policiers.
De la même categorie font partie les épisodes du film Les crimes de Midsomer pour ne plus parler combien j’aime les films d’après les romans de Jane Austen, qu’on peut revoir, chaotiquement, encore et encore à la tv. Ces jours on a revu La famille de Mansfield Park, la même version avec Jonny Lee Miller dans le rôle d'Edmund et Frances O'Connor dans le rôle de Fanny Price. Ah, Fanny Price! C'est un personnage d'un caractère sans faute, la perfection même, un personnage iréal, sans consistence, un rêve. L'aspiration de Jane vers l'idéal, elle est convaiquante
et donne satisfaction au lecteur et même au spectateur du film d'aujourd'hui. „...nous sommes en 1806” dit Mary Crawford. Ma surprise est totale !

Et alors pourquoi Iuliana Herțeg, ne rêverait-elle pas à l'image idéale de la femme dont la représentante serait elle-même!?
Elle est merveilleuse, ses dessins aussi. 

Luni. Ora 2:46. Nu pot să dorm. Mi-am tot propus să comentez aici ce mult îmi plac serialele britanice,
dar nu am apucat și apoi subiectul e atît de vast. E greu de spus multe în puține cuvinte.
Ultimul, Dr. Foster, a căzut chiar bine pe necazurile mele, fiind vorba de un trădător cum am și eu unul în curte.

Miss Marple este din categoria ecranizărilor după romanele Agathei Christie, ca și Hercule Poirot. Polițiste. Tot polițiste sînt episoadele cu Crimele din Midsomer, ca să nu mai vorbesc ce mult îmi plac romanele lui Jane Austen pe care le revăd,
haotic la TV, ultima dată, mai zilele trecute, a fost Familia de la Mansfield Park,. Am văzut aceeași versiune cu Jonny Lee Miller în rolul lui Edmund și Frances O'Connor în rolul lui Fanny Price. După film mă gîndesc o vreme, meditez, de data asta la eroină, la Fanny Price. Este un personaj fără cusur, întruchiparea perfecțiunii, un personaj ireal, fără consistență, un vis. Năzuința lui Jane către ideal. Așa știe ea, autoarea romanului, să-și exprime această năzuință și reușește să aducă satisfacție cititorului și spectatorului de film din zilele noastre. „
sîntem în anul 1806”, spune Mary Crawford. Uimirea mea e totală!

Și atunci, de ce Iuliana Herțeg n-ar visa la imaginea feminină ideală, de ce n-ar dori ea să o întruchipeze!? Desenele dar și imaginea ei sînt minunate.

      




4 comentarii:

  1. Si mie imi plac ecranizarile romanelor englezesti :) Favoritele le am pe CD-uri ca sa le vad oricand imi vine cheful. Cum ti s-a parut ultimul " Jane Eyre " ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aș vrea să-l revăd. Atunci cînd l-am prins eram ocupată și nu l-am văzut în întregime...Adaptare de Cary Joji Fukunaga, cred. No chiar nu pot să am o părere avizată...Ce bine că ai CD-uri! eu mă mulțumesc cu ceea ce văd la tv și cu cele online. Noapte bună!

      Ștergere
  2. Și eu sunt cu serialele britanice, Marta.
    Au fost zile în care mi-am petrecut ore în șir cu ele.
    Le găseam pe net și nu mă puteam abține să nu văd mai multe episoade la rând. Așa am pățit, de pildă, cu "Downton Abbey". De mult nu am mai văzut un film atât de grozav ca ăsta...

    RăspundețiȘtergere